Forum sans frontières-without boundary Index du Forum

Forum sans frontières-without boundary

FAQFAQ   RechercherRechercher   MembresMembres   GroupesGroupes   S’enregistrerS’enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

Notice board-Panneau d'affichage 
Invité
Notre forum a une autre adresse http://connaitre-le-monde.xooit.com/index.php où nous vous attendons
Ce site n'est maintenant que les ARCHIVES de " Connaître le Monde Forum sans frontières "

Our forum has a new address http://connaitre-le-monde.xooit.com/index.php where we are waiting for you
This site is only the archives of " Connaître le Monde Forum sans frontières "
Good Books

Ce forum est verrouillé; vous ne pouvez pas poster, ni répondre, ni éditer les sujets.   Ce sujet est verrouillé; vous ne pouvez pas éditer les messages ou faire de réponses.    Forum sans frontières-without boundary Index du Forum -> Au-delà de l'Essence - further that our Essence -> Livres-books -> Archives 2007-2009
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
Tayla
Invité

MessagePosté le: 02/04/2008 10:22:44    Sujet du message: Good Books Répondre en citant

Hello Everyone

I was wondering if anyone had any good books that they would recommend me to read (preferably in English)

I am thirteen years old but am very mature innocent  so I am open to anything pretty much

I have lots of books yet have found that I have read them all !!!!!!!!!

Thank-you
Tayla
Publicité

MessagePosté le: 02/04/2008 10:22:44    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Teiwas
Modérateur
Modérateur

Australia -Red Center

MessagePosté le: 02/04/2008 10:52:03    Sujet du message: Good Books Répondre en citant

Have you heard of this:

Dark Dreams: Australian Refugee Stories
... by young writers aged 11-20 years

Citation:
Title: Dark Dreams: Australian Refugee StoriesEditors: Sonja Dechian, Heather Millar, Eva SallisType: Paperback, 224 pagesDimensions: 210 x 135mm
ISBN: 1 86254 629 0
Category: Children and Young Adult Fiction and True Stories
APN: 9781862546295
Publisher: Wakefield Press

This collection of 37 stories is an extraordinary witness account, written by young people.From Eva Sallis' website:

Citation:
Dark Dreams: Australian Refugee Stories is an anthology of essays, interviews, comments and short stories written by children and young adults aged 11-20 years. These young writers explore or imaginatively recreate the story of someone who came to Australia as a refugee. Most of these essays, interviews and stories were written on the basis of a live interview. These are the stories of extraordinary Australians the young authors found in their family, neighbourhood, and local communities; and in themselves.

The stories are the finest of hundreds collected through an unprecedented nationwide schools competition in 2002, devised by writer Eva Sallis and run by Australians Against Racism Inc.
The essays and stories range in length from 700 words to 2,500 words and represent many different countries. Some focus on survival, some on horrors, some on the experiences and alienation of a new world. Some are stories of refugees still living in detention centres in Australia, and one is the unbearable story of a twelve-year-old SIEVX survivor, told by her fifteen-year-old friend, and capturing both their voices.

There are stories of escape from the holocaust, people smuggled from Poland and Germany; of survival in Croatia, Bosnia, Kosovo, Serbia; of terrible boat journeys from Vietnam and other parts of South East Asia; and of the long roads and ongoing uncertainties of people fleeing Iraq, Afghanistan and other countries in recent years. Many stories show the shocking things humans do to each other; many others show the wonderful things that strangers can do. The total picture is a powerful indictment of war itself, all wars. And across the collection, there emerges the recurrent theme of friendship: friendships lost, broken, remembered and found, now in Australia.

As the Schools across Australia are trying to find ways to talk about refugees, terrorism and wam, this book will help you to participate in debate on racism and bigotery in Australia , still prevalent if only silently. kiss
Invité

MessagePosté le: 05/04/2008 02:39:06    Sujet du message: Thank you Répondre en citant

Thank you Teiwas

I will definately chase that up and read it
aplus merci merci merci

many love Tayla
CORWIN
Conseil des Anciens
Conseil des Anciens

En forêt d'Yveline

MessagePosté le: 03/09/2008 09:45:44    Sujet du message: Good Books Répondre en citant

Je découvre aujourd'hui en allant sur la page d'accueil, quelqu'un que je ne connaissais pas :Tayla!

Il faut dire que c'est une coquine, elle vient lire et se tait.

Du peu d'anglais que je pratique, j'ai cru comprendre qu'elle demandais des références d'ouvrages. Alors je lui recommande une série extraordinaire, magique, pleine d'humour, un chef-d'oeuvre (dont la traduction en français est extraordinaire, ce qui veut dire qu'en V.O. ce doit être Hummmmm;

Les Annales du Disque-monde de Terry Pratchett.
Teiwas
Modérateur
Modérateur

Australia -Red Center

MessagePosté le: 03/09/2008 09:53:54    Sujet du message: Good Books Répondre en citant

Oui non seulement elle est timide, mais elle ne parle pas Français :c'est ma petite fille et de plus elle est prise par les études, car ici nous ne sommes pas en vacances clind Et papa et maman contrôlent le temps passé sur le net pouce
Conseil des Anciens
Conseil des Anciens

En forêt d'Yveline

MessagePosté le: 03/09/2008 10:00:34    Sujet du message: Good Books Répondre en citant

J'avais bien vu que c'était ta petite fille pouce et j'ai vu qu'elle s'exprime en français bien mieux que moi en anglais!! please

En tout cas Terry Pratchett: incontournable! et love
Teiwas
Modérateur
Modérateur

Australia -Red Center

MessagePosté le: 03/09/2008 10:05:50    Sujet du message: Good Books Répondre en citant

Oui et sa signature reflète mon état d'âme  du moment
 Elle est venue  pour ne pas rester silencieuse love

MessagePosté le: 04/12/2016 22:18:44    Sujet du message: Good Books

Ce forum est verrouillé; vous ne pouvez pas poster, ni répondre, ni éditer les sujets.   Ce sujet est verrouillé; vous ne pouvez pas éditer les messages ou faire de réponses.    Forum sans frontières-without boundary Index du Forum -> Au-delà de l'Essence - further that our Essence -> Livres-books -> Archives 2007-2009 Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

Sauter vers:  

Portail | Index | créer un forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation